-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



søndag 3. juni 2012

Diamond Jubilee-pute og tur til Voss


Jeg skulle så ønske at jeg var i England i disse dager. Mitt hjemland i nesten 20 år, der jeg møtte min kjære og der mine barn kom til verden. Skulle ha vært med på feiringene i nabolaget og sittet på stampuben med en kald Pimms ;-) Men ferie har jeg ikke råd til å ta meg akkurat nå, pluss at vi må male huset før regnet kommer! 


Men en Union Jack-pute fikk jeg i alle fall sydd meg i går ettermiddag. Det røde og lyseblå stoffet fant jeg i restekurven hos Stoff&Stil for en stund siden, og det blå stoffet er fra en gammel dongeribukse som har krympet på mystisk vis ;-) Sprettet opp og sydde sammen den nederste delen av to bukseben.


Så rev jeg opp strimler med lyseblått og rødt stoff som jeg strøk på med vlisofix og deretter sydde rundt.


Viss det ser vanskelig ut, så kan jeg forsikre dere om at det var veldig lett å få til! Men det er viktig å bruke vlisofix ellers kan remsene lett forskyve seg.


Jeg orket ikke å lappe sammen biter av dongeristoff til å lage baksiden, så derfor tok jeg bare noe stoff jeg hadde liggende. Disse to rutete stoffene sydde jeg gardiner av i huset vårt i England. Jeg var vel litt glad i New England stilen på den tiden, og så hadde vi Victoriansk-røde vegger i stuen. Jepp, vi pusset opp like før jul ;-)

Jeg lengter til England, men det var jammen meg fint på Voss i går også! Mannen syklet Bergen-Voss, og ungene og jeg sto ved målstreken og heiet.



Godt med en pause fra malingsarbeidet, men nå må jeg ut og fortsette!

Ha en fortsatt fin søndag. Klem fra meg :-)

6 kommentarer:

Fargevandring sa...

Stilig pute! Skjønner godt at du savner England når du bodde der så lenge. Lykke til med malingsarbeidet:-)

Tine i Rosablokken sa...

Oi, så flink du er til å sy! Kjempekul:) morsomt å lese litt om england tiden deres :)

Kos dere med maling og andre sysler :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kul pute, men mager trøst for å ikke bli med på feiringa i UK. :-)

Martes atelie` sa...

Stilig pute. Håper den hjalp litt mot din lengsel til England. Har feriert to ganger på bed & breakfast ferie i England. Jammen må jeg si det er et hyggelig mennesker der!

Blåbærlina sa...

Godt jobba med Union Jack!! Ble stilig da :O)
Tvi tvi med malingen!! Godt når det er gjort :O)
Nina

Marc sa...

Awesome pillow cover, good job!

Related Posts with Thumbnails